En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

onsdag, januari 31, 2007

Kontaktkartekatastrof?

Jag har inte fått svar på mail till fotografen över exakt vad det är som gör att vi inte fått bilderna än. Ja, jag vet att vi fick ett toppenpris och inte kan förvänta oss leverans med en gång. Men det har gått över en månad och jag är orolig.

När jag åt lunch med en väninna häromdagen nämnde jag det. Hon berättade att när hon och hennes nyblivne make kom hem från bröllopsresan väntade de sig att kontaktkartan skulle ligga i brevlådan. Men icke. De ringde sin fotograf, som krasst konstaterade att alla bröllopsbilder var ljusskadade. Ett tiotal fina foton hade de lyckats rädda, men resten var förstörda.

Oh, hemska tanke!

Täcker försäkringen sånt?