En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

onsdag, januari 17, 2007

Fingerfärdig?

Såhär en och en halv vecka efter hemkomst inser jag att det är dags för en manikyr. Och att jag inte har råd med det. En manikyr i New York kostar sådär $15. Då kan man gå in en gång i veckan och få naglarna perfekt formade och lackade.

På själva bröllopsdagen var mina relativt korta naglar målade i supersnygga Essie Mademoiselle. Namnet var lite roligt, eftersom jag så att säga bytte till Madame efter halva dagen….

Men hur ljuvlig färgen än är, så är det omöjligt att måla det skira rosa lacket snyggt själv. Jag är alltså beroende av manikyr varje vecka, om jag ska se någorlunda presentabel ut.

Jag citerar Blanche i Pantertanter:
”That’s the trouble with being beautiful – all the upkeep.”

2 Comments:

Blogger Akela said...

Jättevacker rosa färg. Skall nog kolla litet efter Essies lack. Har hört en del gott om dem.

Mina egna naglar ser för det mesta hemska ut och jag är jättedålig på att måla snyggt. Det enda som funkar är Chanel nr 87 som är en diskret beigerosa färg. Lätt att måla, blir inte ojämn och det räcker med ett lager för att få litet fräschör och glans.

/Ingrid d.ä.

7:10 em  
Blogger Hedda said...

Du kan hitta Essies lacker på blush.se. Fast färgåtergivningen på sajten är sådär, ett annat av mina favvofärger - Mucho Dinero - ser mycket brunare och mörkare ut där. Mucho Dinero tror jag skulle passa dig - ska visa vid tillfälle!

9:45 em  

Skicka en kommentar

<< Home