En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

onsdag, januari 03, 2007

Men de är hejare på banjo ändå

Under bröllopsmiddagen beklagade vi oss inför våra bröllopsgäster om all svensk pappersexercis vi gjort i onödan- tror vi.

Ett par berättade då om sitt bröllop i Colorado. De gifte sig i en liten avlägsen by, vid foten av USA:s högsta berg. När de stod inför prästen var hans första fråga:
”Are you related?”, varpå min kvicktänkte vän till brudgum svarade:

”No, but we’d like to be.”

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Grattis!

Har just upptäckt din underhållande blogg och läser den med extra förtjusning då jag och min man snart skall åka på romantisk långweekend till New York. Jag kan då inte låta bli att be om ett tips på ett bra hotell. Priset är inget hinder men vi vill känna att vi får valuta för pengarna speciellt i bemötande och service.

Läser med spänning vidare om dina "öden" fast först har jag ett helt bloggarkiv att ta mig igenom!

Mvh
Nanna

8:48 fm  
Blogger Hedda said...

Hej Nanna!

Tack för snälla ord!
Vi bodde på 60 Thompson, som tog närmare $400 per natt. Rummet var jättefint, om än litet. Servicen var lite väl ojämn däremot.
Mannen ville nämligen bo downtown och inte för nära Times Square, annars hade jag velat bo på The Iroquois.

Det beror förstås på vad ni vill ha- uptown, downtown, modernt eller klassiskt, stort eller litet. Är det lite större klassiska hotell, hade jag nog valt The Peninsula, som jag bott på tidigare. På deras hemsida kan man hitta bra paket.

Elelr the Mark. Eller the Carlyle, som har en underbar, hemlig bar. Very Upper East Side.

Om man har tur kan man hitta rum på The Waldorf Astoria för bara några hundra dollar per natt.

Eller så frågar ni efter the Love room på The Library Hotel.

Lycka till och läs (och fråga!) på!

2:36 em  

Skicka en kommentar

<< Home