En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

fredag, december 29, 2006

Everybody loves a lover

I väntan på att jag knåpar ihop en någorlunda kortfattad och begriplig sammanfattning av den fantastiska gårdagen, kommer det enda jag hunnit skriva hittills på resan:

När jag skriver det här sitter vi ombord på planet till New York.
Vi checkade in och blev uppgraderade till business utan att ens behöva nämna b-ordet.
”Se det som en julklapp från oss på SAS”, sa killen bakom disken.
Däremot fick jag sagt att vi skulle gifta oss till kabinpersonalen, vilket hittills har inneburit en kaskad av champagne i glasen. Och en flygvärd kom precis till oss med två miniflaskor champagne ”så att ni har något att dricka på vägen”.

Fästmannen, den cynikern, har härmed lärt sig att det faktiskt kan löna sig att droppa ”bröllop”. Det ska man göra när man redan betalt för något, som flygbiljett, hotellrum och restaurang, för att få ut maximalt av servicen.

Däremot ska man hålla tyst inför frisör, florist och annat löst folk.

2 Comments:

Blogger Lisa said...

Ha!
det knepet kommer jag att testa.
kanske bäst att göra det efter man gift sig för att inte jinx it...

4:26 em  
Anonymous Anonym said...

Thank you for an excellent blog. I love listing song always and thank you a lot for giving everyone remarkably brilliant opportunity to read from this site.
Hookup Apps

7:28 fm  

Skicka en kommentar

<< Home