En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

söndag, december 31, 2006

Bridexenas stora dag, del II

När vi lätt omtumlade schasats ut ur City Hall, promenerade vi upp längs Brooklyn Bridge. Bröllopsvittnena hade med sig bubbel (från Long Island) och vi skålade medan solen sjönk i en rosenskimrande dimma.

Vi var själva i en rosenskimrande dimma, kan jag tillägga, och hörde inte hur någon på bron tittade efter oss och frågade ”What is it, a prom?”. Just det, jag och fästmannen är 17 år.

Några timmar senare satt vi på The Rainbow Room (Grill, mer exakt) och drack mer champagne med våra vänner. Maten var amerikansk till utseende – enorma portioner och minimalt dekorerad. Men smaken! Smaken! Min tonfisktartar och sedan fisken, Chilean sea bass, var något av det godaste jag ätit! Jag misstänkte att allt var kokt i smör, annars förstår jag inte hur det kunde vara så gott och saftigt.

Vår servitör var fantastisk – snabb, uppmärksam och rolig. Han trugade i oss gott vin och gigantiska chokladdoppade jordgubbar med samma entusiasm. Efter många timmar – och många flaskor vin – var hela stället tomt och vi åkte tillbaka till hotellet. Där stupade vi i säng. Vi hann knappt notera att familjen skickat upp en flaska champagne, som vi helt ärligt även var för sura i magen för att kunna njuta av.

Dagens näst viktigaste inköp – förutom de $25 som ceremonin kostade – var helt klart tredollarspaketet med Rolaids.