En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

söndag, januari 07, 2007

Men jag läser den bara för artiklarna...

På Newarks flygplats var det läge att bunkra upp med lite glossies. Helt automatiskt nöp jag åt mig New York Weddings.

”Ett återfall” kommenterade fästmannen, jag menar mannen, och när jag gick på InStyle Weddings (med ringspecial!) påpekade han att jag faktiskt var gift. Motvilligt släppte jag den senare tidningen.

Research för bloggen, hävdar jag. För nu när jag är gift måste jag ju ha lite material att skriva om för att roa er, eller hur?

PS Mannen vill klargöra att han inte ”fick nöja sig med en ros”, som jag skrev. Han valde stolt ut en puderrosa ros som matchade min klänning och har faktiskt torkat och sparat den. ”Och du vet vad jag annars tycker om torkade rosor”. Så det så

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej och grattis till brollopet. Jag har last din blogg lite under aret som gatt och tycker det ar helt underbart roligt. Hoppas du fortsatter trots att du nu gift dig!

Jag har en fraga till dig. Jag har ocksa varit gift forut och undrar om du tycker det ar helt fel att vara kladd i vitt den andra gangen? Vad jag forstar pa din blogg sa hade du en rosa klanning denna gang?

Halsningar,
Maria (bosatt utomlands, darav inga ordentliga bokstaver..!)

1:05 em  
Anonymous Anonym said...

Jag hittade tidningen "Modern Bride - Beauty & Fitness" härom veckan. En träningstidnig för blivande brudar! Lose 10 lbs by your wedding och Shape up for the big day. Mycket skojigt.

Grattis till ditt nya civilstånd. Men du kommer väl att fortsätta att blogga?

Kram Petra

2:29 em  
Blogger Hedda said...

Hej Maria!
Vad roligt att du gillar bloggen.
Jag är inte alls emot att bära vitt (som i krit-, crème- eller äggskal-), det var mest för att jag ville ha en klänning jag kan ha igen. Jag har ju redan en dyr, vacker lång crèmefärgad sidenklänning som ligger ensam på vinden.

Och min lilla rosa bakelse till klänning kommer jag absolut att kunna ha på cocktailpartyn!

Petra, ååh, den borde jag ju ha läst! Till skillnad från alla andra (och förra gången) gick jag UPP i vikt inför det här bröllopet. Jag hann liksom inte stressbanta...

Jag kommer att fortsätta blogga, på den här minst i några månader till, kanske blir det en wifezilla-blogg längre fram? ;-)

Kram!

8:08 em  
Anonymous Anonym said...

ah, smart drag med klanningen. fortsatt blogga som sagt. vore intressant att hora hur det kanns att vara gift gang nummer 2. har annu inte nan erfarenhet av det. men det kommer nog tror jag. man har ju nagra do's and don'ts att komma med i amnet..;-)

kram,
Maria

2:21 em  

Skicka en kommentar

<< Home