En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

fredag, januari 12, 2007

Stress, stress

Nej, jag har inte slutat blogga. Jag har bara inte hunnit skriva.

Jag har haft fullt upp med följande tre saker:
1. Min man
2. Mitt nya jobb
3. Min nya ring
Den sistnämnda har jag mest beundrat i en rad olika ljus. Den är väldigt fin under lysrören på jobbet, den glittrar förföriskt i badrumsbelysningen, den tindrar i stearinljusens sken.

Men mest nöjd är jag med min man. Han är bäst.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Gratulerar!
Jag hittade din blogg idag och har läst den från första inlägg till sista och hållt mig i skinnet för att inte tjuvkika på bröllopsbilderna innan jag verkligen hade kommit till bröllopet. Behöver jag berätta hur besviken jag blev över att det inte fanns några? Pretty pleeeease, visa en bild på klänningen iaf för en bröllopstörstande tös som skulle kunna ge sin högra hand för att få sin pojkvän sedan 11 år tillbaka att poppa frågan.

5:23 em  
Blogger Hedda said...

Tack!

Som jag skrev i dagens inlägg har jag inga bilder! Men bara för dig ska jag se till att fota klänningen - på en galge. Håll ut, tids nog kommer det foton!

Och apropå att hålla ut, vad gäller motsträviga män så är det nog det enda att göra. Ultimatum och så funkar oftast inte. Åtminstone inte på svenska män, som inte är så dramatiska.

Jag vet - jag har en gång mitt i natten, på väg hem från krogen, skrikit åt fästmanne "Köp en jävla ring då! Hur svårt kan det vara?". Det hjälpte liksom inte.

3:28 em  

Skicka en kommentar

<< Home