En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

måndag, januari 22, 2007

Mission completed

Bästa Bröllopsstyrelsen! Jag vill härmed meddela att uppdraget är slutfört och inköpen är dokumenterade och står i en kasse hemma.

För er som inte har en aning om vad jag menar följer en kort förklaring:
Dagarna innan jul fick jag ett brev – ett jättefint bröllopsgrattiskort, komplett med änglar och hjärtan på kuvertet. Inuti var fler hjärtan – och en inköpslista av de underligaste saker, undertecknad av den för mig okända Bröllopsstyrelsen (jag har googlat).

Låt oss bara säga att för att få tag på dessa saker var jag och mannen tvungna att bege oss in i de mörkaste sexshoppar, de märkligaste maskeradbutikerna och till en handfull affärer som vi vanligtvis inte skulle sätta vår fot i.

Dessutom stod det att mannen var tvungen att betala för inköpen, något som skulle dokumenteras med kamera. Det är också gjort.

Jag vet inte vad sakerna ska användas till, jag har bara hemska aningar.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vad spännande! *nyfiken*

7:47 em  

Skicka en kommentar

<< Home