En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

måndag, februari 05, 2007

Doften av det ljuva livet

Alla som känner mig vet att jag är passionerat intresserad av parfym. Och galen i kläder. Och lite lätt bröllopsfixerad. Så när jag får möjligheten att skriva om allt samtidigt blir jag ju extra glad.

Äntligen kommer Givenchys efterlängtade parfym Amarige Mariage till Sverige! Om en dryg månad kan blivande brudar välja att bära den chypreorientaliska blommiga doften på sin bröllopsdag – och jag vet en som redan gjort det…

Mest imponerad är jag dock av reklamen. Eftersom det är ett couturehus som gör parfymen, har de givetvis ritat en särskild brudklänning för tillfället. Helt ljuvlig!

Hallå Givenchy! Jag har ju fortfarande en fest att vara brudklädd på och kan säkert svälta ner mig till en storlek 32 (eller vad det nu kan vara) lagom till dess. Hör av er, så får ni min adress.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ååååh, jag har en flaska Amarige Mariage i mitt badrumsskåp since i förrgår. Och den luktar sannerligen ljuvligt!

8:35 fm  
Blogger Polly said...

Men! Hur går det med fotona??

11:04 fm  
Blogger Hedda said...

Jenny, visst är den härlig! Och vilken tur du har som fått en flaska.

Polly, håll ut, söta du! Som du ser idag så är de på väg!!!!!

1:54 em  
Anonymous Anonym said...

Jaaaa! Jag bar den i helgen på en god väns bröllop och kände mig precis så bröllopsfin som man vill känna sig. Nu skulle jag helst vilja konservera flaskan och inte bära den alls förrän det blir min tur. När det nu blir av vette gudarna – och kanske möjligen pojkvännen...

Ser för övrigt mycket fram emot att se foton. Bröllop i NY låter så chict och sååå romantiskt.

2:07 em  

Skicka en kommentar

<< Home