En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

torsdag, september 15, 2005

Lokallistan

Tack för fantastiska lokaltips. Och ja, bilden föreställer The Rainbow Room, en restaurang som jag skulle sälja vår lägenhet för att få vara i på vår bröllopsfest. Och där jag och fästmannen drack Dry Martinis i glas stora som barnbassänger under vår första gemensamma New York-trip.

Ett toppentips var Konferenspoolen. Jag gick in på deras hemsidan, fyllde i vad jag ville ville ha (skippade allt konferenstjafs om overheadutrustning och övernattning) och skrev att det gällde bröllop. Mindre än ett dygn senare fick jag svar av en vänlig kvinna, med en hel lista på ställen, men kontaktpersoner, telefonnummer och allt. Härligt!

Nu ska jag bara ringa runt till alla på den numera lååånga listan. Känner mig som en telefonsäljare, fast tvärtom. ”God dag, jag ringer på uppdrag av en blivande brud. Skulle ni kanske vara intresserade av ett bröllop i vinter?”

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

http://www.mandarinoriental.com/hotel/532000065.asp är ett annat ställe man kan tänka sig att slå klackarna i taket på...

11:14 fm  

Skicka en kommentar

<< Home