En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

torsdag, september 08, 2005

Bruden med choklad i

Är helt glädjerusig efter att ha ätit ljuvlig choklad. Nu har jag ändrat mig. Jag vill åka på smekmånad till Venezuela och skörda kakaobönor vid den karibiska kusten. Jag vill upptäcka hur de platta bönorna läggs ut på plantagens terrasser för att torka. Jag vill lära mig vad som gör Amedeis mytomspunna choklad Chuao till en av världens främsta. Och så vill jag åka till Toscana för att se hur chokladen rostas, mals och bearbetas. Som tur är älskar även fästmannen choklad, även om hans kärlek inte manifesterar sig kring midjan, som min. Livet är allt bra orättvist.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Dagens chokladtips!
Jag vet inte var du bor men gå till Robert E:s chokladhak på Odengatan (73 tror jag)om du susar förbi där i krokarna ngn gång.

4:34 em  
Blogger Hedda said...

Visst är Robert E:s praliner härliga! Särskilt de med kardemumma i. Eller apelsinkronorna. Och butiken ligger på Odengatan 72, närmare bestämt.

4:38 em  

Skicka en kommentar

<< Home