En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

fredag, augusti 26, 2005

Inte utan min mobil

Mannen i mitt liv har en ägodel kärare än någon annan. Mobilen. Flera gånger har jag vaknat och upptäckt att han håller sin telefon i handen, fridfullt sovande. Sedan han fick sin nya, som dessutom tar emot mail, tror jag faktiskt inte att jag sett honom utan den i ett fast grepp. Alltså har jag till den blygsamma önskelistan på smekmånadsställen lagt till en punkt. Dit vi åker ska vara:


1. Soligt
2. Varmt
3. Nära havet
4. Hyfsat småkrypsfritt
5. Mobilfritt enligt lag – eller åtminstone urdålig täckning

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Papua Nya Guinea stämmer in på samtliga punkter, framför allt den sista:-)

1:32 em  
Blogger Hedda said...

Utmärkt!
Fast tillägg till listan:
6. Ej mer än 12 timmars flyg, helst bara i sydlig riktning.

5:52 em  

Skicka en kommentar

<< Home