En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

tisdag, augusti 23, 2005

Kameliadamen

Jag trodde att allt i hela världen gick att köpa på ebay. Givetvis finns just den saken jag vill ha inte där. Och jag har inte råd att betala fullpris för den heller. För det är en liten detalj, en accessoar så liten och diskret att man inte kan tro dess pris. Det är en tygblomma. Fast att bara kalla den för en tygblomma är för banalt. I själva verket är det en näpen liten kreation i vitt, signerad Chanel. En kamelia – Cocos favoritblomma – i siden, att bäras som brosch. Jag tänkte ha den i håret på bröllopet.

Till män och andra förnuftiga varelser som läser detta vill jag bara förtydliga: den går inte alls att göra själv. Och ingen annan tygblomma kan ersätta den.

Jag vill inte ens ha varianten i chiffong. Eller tweed. Den snövita, släta blomman som kostar lika mycket som en cykel är allt jag vill ha.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Finns det ingen bild på den på nätet så vi män får en chans att förstå dess vackra lyster?

2:02 em  
Blogger Hedda said...

Jodå, här har jag lyckats hitta en bild. Det gör sig ju bäst live, förstås.

2:18 em  
Blogger Lisa said...

vad är det för märke på broschen? Jag är en hejare på att hitta precis allt på nätet så jag kan göra en koll om du vill.

5:00 em  
Anonymous Anonym said...

Vad är det för fel på några trevliga Tussilagos?

5:41 em  
Blogger Hedda said...

Lisa, det är ju Chanel. Och den dyker nog upp på e-bay så småningom...

6:28 em  
Blogger Lisa said...

ooooh. kalla mig okunnig men idag har jag iallafall lärt mig att chanel är mer eller mindre = Camelia.
kan du inte få låna den av Chanel? det tycker iallafall jag. produktplacering liksom . på übervacker brud.

6:03 em  
Anonymous Anonym said...

”Allt jag vill ha” Jojo...
...och kanske ett par Manolo Blahnik-skor, en klänning av känd icke namngiven designer, och...? *skrattar*
Ett är då säkert, du får alla gånger en bra make (även om jag förstår att det är svårt för någon/något att mäta sig med en kamelia i siden;-)

6:26 em  
Blogger Mare Nostrum said...

Jeg har en ekte Camelia eller Kamelia på min blogg

10:27 em  

Skicka en kommentar

<< Home