En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

onsdag, augusti 10, 2005

Brud i Barca

Några dagar i Barcelona är väldigt nyttigt för att glömma bort bröllop. Plötsligt slår hjärnan om till shoppingläge. Och jobb, givetvis. Alla tankar på brud-vadsomhelst sopas bort. Nåja, någonstans i det undermedvetna gnager ändå tankarna och dyker upp när jag sitter på kongressen. ”Hmm, dags att göra den där c-vitamin-behandlingen innan bröllopet” och ”Oj, vilken snygg förlovningsring den amerikanska PR-kvinnan har”. Även när jag rusar runt i alla härliga butikerna kommer jag på mig själv med att tänka: ”Synd att inte de där Marc Jacobs-skorna fanns i rosa istället för kanelbrunt”.

I en butik på en bakgata hittade jag brudklänningen från helvetet. Sådär hundra meter kritvitt släp i hundra procent lättantändligt syntetmaterial, komplett med ett par kilo strass. Classy.