En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

fredag, augusti 05, 2005

Bubbles, bubbles, my bubbles


Kan man bli kär i en tårta? Visst kan man det. Min kärlek är dessutom av det långlivade slaget. Det är en rätt enkel vit sak med lite prickar på, men jag har trånat efter den i sex år.

Tårtor på en massa ställningar väcker inte min åtrå. Inte heller med brudpar högst upp. Inte ens rosetter, hjärtan eller rosor får mig att gå igång.

Tårtan i mina drömmar är en bubbeltårta. Jag älskar de gyllene, skimrande kulorna av socker som ligger längst ner och ser ut som såpbubblor.

Så precis som Bubbles, den maniske lilla fisken i Hitta Nemo, är jag galen i bubblor. Nu gäller det att hitta en sockerbagare som är lika tokig som jag.

2 Comments:

Blogger Alice said...

Jag förstår din kärlek precis. Jag har ingen att gifta mig med men köper varje år Martha Stewards Weddings, bara för tårtornas skull. I år har jag ett erbjudande till mina vänner. Alla som gifter sig inom ett år får välja en bröllopstårta ur MSW. Får se om jag lyckas baka något snyggt nog. Jag har satt ribban högt.

7:26 em  
Blogger Hedda said...

Åh, Alice, det är ju helt underbart! Jag kan nog skaka fram lite bubblor.
Får man välja fyllning också?

Och db12an, killen i fråga kan börja med att ta körtkort, sedan kan han knorra runt bäst han vill.
Några förslag på bra och billiga tyska skorpor?

8:47 fm  

Skicka en kommentar

<< Home