En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

tisdag, augusti 02, 2005

Jag tycker om när du klöser mig

Årets bröllopssång är enligt min allvetande syster Gyllene Tiders ”Jag tycker om när du tar på mig”. Den ger mig klåda. Fästmannen och jag roade oss på flyget hem med att hitta på alternativa texter:
”Jag tycker om när du sparkar mig. Känna din fot mot min pannaaaaa.”
”Jag tycker om när du nyser på mig. Känna dina baciller mot min pannaaaaa.”
”Jag tycker om när du klöser mig. Känna dina naglar mot min pannaaaaa.”

Inte så snällt, men förbannat roligt.

Till alla eventuella brudar som vill ha den på sitt bröllop: Jag gillar er ändå. Faktiskt.

1 Comments:

Blogger En Barnfri Kvinna said...

Nej, gud...inte Gyllene Tider, inte Per Gessle och definitivt inte Tomas Ledin! "Tycker om när du klöser mig" - dagens goda skratt :)

Lycka till!

1:39 em  

Skicka en kommentar

<< Home