En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

fredag, juli 22, 2005

Been there, done that

”Everyone needs a starter marriage”, sa en kändis. Nej, det var inte J Lo, men det kan mycket väl ha varit Lisa Marie Presley.

Det finns fördelar med att ha gjort det här en gång redan. Jag kan få precis vad jag vill. Jag har testat det traditionella, älskade det, men den här gången – ja, den här gången är det glitter och glamour som gäller. Ingen slöja, inga släktingar som bara måste bjudas (inte för att jag har några sådana, nej då), inga psalmer som ändå ingen kan text eller melodi till, ingen vitspritsad bröllopstårta, inga program och nästan inga krav. Bara ett härligt firande av vår kärlek med nära och kära.

En del gör ju det hela rätt från början. Som min blivande man.