En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

onsdag, juli 20, 2005

Hönan eller ägget


Vad kommer först – klänning eller skor?

Jag vet inte var jag ska börja leta. Innan jag har blivit av med den där extra vadderingen runt midjan kommer jag inte att komma i närheten av en klänningkreatörs måttband. Nix. Icke. Istället väntar jag på att överflödshullet magiskt ska smälta bort, bara för att jag ska gifta mig.

Meanwhile kikar jag på skor. Jag har hittat ett par ljuvliga knallrosa lack-Manolos på e-bay. Jag drömmer om ett par ljust puderrosa strassbeströdda kreationer från Christian Louboutin. Ett par crèmefärgade sandaler med diamantspänne från Jimmy Choo väcker mitt habegär.

En sak är säker. Det blir ingen vit satin för min del. Inte i skoväg i alla fall. Jag kan absolut tänka mig ballerinasko-rosa tjock och glänsande satin till min klänning. Kanske med en liten underkjol som kikar fram. Och ett strassbeprytt spänne på skärpet. Eller kanske ett tjockt band, knutet i rosett i midjan.

Behöver jag ha skorna när jag letar efter klänningen? Bestämmer de stilen? Eller ska jag bestämma mig för klänningsmodellen först och sedan leta skor?

Det enda jag vet är att jag vill ha både skor och klänning som jag kan ha igen. Ja, och att det är dags att säga bye bye till badringen.