En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

lördag, augusti 13, 2005

Hippor och sexor del II

För det första, varför ska det vara könssegregerat? Några av mina bästa vänner är män – ska inte de få vara med? Vad är det för fel på svenmösexor och mösvenhippor?

Och varför är aktiviteterna så rosa och ljusblå? Jag älskar spa. Men att gå på spa är ju snubblande nära jobb för min del. Jag har fått några presentkort av mina underbara vänner och inte utnyttjat dem (presentkorten, inte vännerna) än. På min drömhippa skulle jag istället vilja rida galopphästar, skjuta pistol på skjutbana, köra bil snabbt och preja andra under någorlunda kontrollerade former eller lära mig hantera ett kastspö utan att skada omgivningen.

Fästmannen däremot skulle bli själaglad över en spavistelse. Allt där han blir uppskattad och ompysslad går hem hos honom. Och vi båda kan knappt tänka oss något bättre än att få dricka en massa bubbel, äta gott och umgås med våra vänner – oavsett kön. Om det skulle råka ske på exotisk plats eller under mer äventyrliga former skadar ju inte.

Bara så att ni vet.

2 Comments:

Blogger Maria said...

Vad kul med nån mer som skriver om bröllopsplanering! Fast jag är ju snart klar med det kapitlet... Väntar i alla fall med spänning på att bli hippad och svensexade, jag och sambon. Ska bli väldigt intressant att se vad som händer. Själv had ejag gärna hoppat fallskärm men det är ju så dyrt...

6:19 em  
Anonymous Anonym said...

Hållr med dig fullständigt. Mina bästa vänner är killar/män, och det är ju skittrist att de inte "får" möhippa mig - om jag nu gifter mig någon gång i framtiden. ;-)

9:21 fm  

Skicka en kommentar

<< Home