En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

torsdag, augusti 11, 2005

"Jag ska bara..."

Projekt ”Bitig brud” eller i fall ”Brud utan bilringar” går sådär. Tre mornar i rad var jag uppe och gjorde situps innan frukost. Det var tre veckor och många liter vin sedan. Och wienerbröd, kanelbullar och små söta chokladkakor har slunkit ner sedan dess. Vad är det med semester som gör att man måste ha en sötsak till varje kopp kaffe?

Nu laddar jag med färsk frukt på jobbet, lusläser innehållsförteckningar på jakt efter socker och köpte Montignacs bok för en krona på loppis. Är jag helt galen? Besatt av att bli smal? Nej. Jag är för lat för att träna. Rättelse: jag har ännu inte knuffat mig själv över kanten där jag återigen insett hur kul det är att träna, att ha endorfiner sprutandes ut genom öronen.

Istället inbillar jag mig att spänna magen en gång i kvarten är utmärkt motion och att tiominuterspromenaden kommer att leda till vältränad häck och muskulösa armar.

Förnekelse är inte en flod i Egypten. Och personliga tränare som vill ha en riktig utmaning får gärna kontakta mig.

3 Comments:

Blogger Gonzalita said...

Höstpromenader, glammis? Gör susen. Jag vet ju att du har promenadskor, så lets hit it!
Och då menar jag inte mitt-i-natten-tassning från ML, hihi, även om tanken alltid är god!

7:37 fm  
Blogger Hedda said...

Underbart! Jag är på! Tidiga mornar får bli den här kattens melodi.

8:44 fm  
Blogger Gonzalita said...

Sure thang! Come January you´ll look superfab. Trust this cat on this one.

10:15 fm  

Skicka en kommentar

<< Home