En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

onsdag, september 14, 2005

Allmän efterlysning

Nu har tillräckligt många vänliga medmänniskor uppmärksammat vår brist på lokal.
Några förslag har jag fått in av snälla typer -vänner som anonyma- men jag är säker på att det finns en massa härliga ställen i Stockholms innerstad som bara längtar efter att få husera ett vinterbröllop med snyggt brudpar och en massa glada gäster.

En liten kravspecifikation i all enkelhet:
Plats för upp till 80 personer
Mat eller i alla fall dryck får medtagas
Vi får vara där till minst 01.00, gärna längre
Det finns några olika rum att vara i
Minst två toaletter
Helst runda bord
Gärna nära vatten (som i Mälaren, inte kökskran eller springbrunn)
Modern stil (30-tal och framåt) och ljus. Gärna New York-känsla med vacker utsikt.

PS Fästmannen vill komma med ett förtydligande apropå gårdagens inlägg. Han hälsar att han nästan alltid är alldeles strålande framgångsrik när det gäller gör-det-själv-projekt.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Detta såg ju lite fint ut tyckte jag: http://www.porslinsfabriken.se/

jag hittade den via http://www.annorlunda.se som ju också ordnar fester i konserthuset.

http://www.albertinacatering.se hette de som hade lokalen på söder som vi tyckte var fin inuti men som erik inte gillade utanpå.

andra ställen jag kom på nu är ju t ex att kolla med färgfabriken http://www.fargfabriken.se/ eller vinterviken för lite mer fabrikskänsla eller så släjer ni nåt och är i wennergren i alla fall :)

10:32 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag var på bröllopsfest i Breviks småbåtshamn på Lidingö i helgen och det var jättebra! Rund bord, flera toaletter, iof bara ett rum men en altan med en varm svamp som man kunde vara på. Inte på vintern kanske. Också annorlunda.se som fixade det.

2:09 em  
Anonymous Anonym said...

den hos albertinacatering är min gamla skolmatsal och jag måste faktiskt säga att vi hade stockholms absolut finaste skolmatsal. har sett bilder från just bröllopsfester därifrån och det har sett fantastiskt ut. utsikten över stockholm är inte att leka med och det är en häftig lokal med högt i tak..

8:55 em  

Skicka en kommentar

<< Home