En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

tisdag, september 13, 2005

Hej, jag heter Hedda och jag är tidsoptimist

Jag måste erkänna en sak. Jag är tidsoptimist. Min blivande man är också tidsoptimist. På vår första ”lunchdejt” försökte jag vara tio minuter tidig – och kom alltså prick tolv. Fästmannen kom givetvis flåsande tio över. Och på den vägen är det.

Vi flänger iväg i med andan i halsen och har hunnit med bussar, båtar och flygplan i absolut sista minuten. Vid mer än ett tillfälle har vi precis slunkit in i kyrkan före brudparet. Som tur är får folk vänta på oss när det är vår tur.

Men fästmannen, som är förtjust i att fixa saker själv med varierande framgång, har fått för sig att vi hinner göra en massa saker på själva bröllopsdagen. Som att göra snittarna.
Ömsint förklarar jag att jag nog inte hinner. ”Hinner du inte?”, frågar han förvånat. ”Vigseln är ju inte förrän vid fyra. Vi har hela dagen på oss.”

Tur att en av oss har sjukdomsinsikt.

3 Comments:

Blogger Lisa said...

Hej jag heter Lisa. jag är också tidsoptimist.
det är förskräckligt. Vill inte vara sen jämt. men jag är ofelbart nästan alltid sen minst 5min. utom till kundmöten och flyg o tåg. då är jag bara i sista minuten.

11:06 fm  
Anonymous Anonym said...

Ha, ha, han är ju riktigt rolig din käre fästman! Först säger han att det vore kul att sitta bredvid någon man inte känner under bröllopsmiddagen, och nu det här. Du kommer att få skratta mycket under ditt äktenskap med honom:-D
Om du nu till äventyrs skulle tycka att han driver just det här skämtet för långt så kan du ju alltid upplysa honom om att sannolikheten för att du ska vara på humör att säga ”ja” där i slutet av dagen möjligtvis skulle kunna stå i direkt proportion till antalet snittar som du fått göra under dagen...

Också kan du ju alltid fresta honom med att om ni (mot förmodan...) får tid över under den stora dagen så kan ni ägna några ljuva ögonblick till att ”leva i synd” innan ni gifter er och det är fritt fram att idka äktenskaplig samvaro;-p

10:02 fm  
Blogger Hedda said...

Bra poänger, Eva!
Ska ha det i åtanke när min stå-uppare till fästman kommer med fler briljanta förslag.

10:24 fm  

Skicka en kommentar

<< Home