En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

söndag, september 11, 2005

Genrep?

Det är givetvis bara av välvilja, men alla vi möter frågar om vi har satt datumet än. Papegojaktigt upprepar vi ”Nej, vi har inte hittat någon lokal än” och märker hur irritationen växer. Det är vårt fel att vi ( ok, mest jag då) blabbat på om bröllop, utan att veta var eller när, så vi får absolut skylla oss själva. Dessutom är stressen fånig, vi kan ju skjuta på det om vi inte hittar rätt.

Men inte blir det bättre efter att ha varit på härligt bröllop i helgen. Bröllopet var expertmässigt planerat och perfekt utfört – till och med vädret var väldresserat och solen sken välvilligt. Strålande brudpar, roliga bordskamrater, god mat och dryck, samt mysig slow dance tätttätt intill fästmannen. Det gick väldigt bra.

Lite pirrigt att tänka på att nästa bröllop sannolikt är vårt eget. Om vi hittar en lokal någon gång.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ni kommer att hitta Lokalen med stort L - jag känner det på mig. :)

11:35 em  
Anonymous Anonym said...

Vad är det ni letar efter, ni kanske kan få tips här? Ska det vara i stockholm, strax utanför eller någon helt annanstans? Hur många gäster?

12:56 em  
Blogger Hedda said...

Det var ett toppentips!
Jag ska skriva ihop en efterlysning. Vi letar efter ett ställe för 80 personer, mitt i Stockholm, gärna mer modernt, där vi kan ta med mat och dryck.

3:04 em  
Anonymous Anonym said...

Då har jag ett tips. Konstnärsbaren (KB) vid Norrmalmstorg. Grymt centralt läge, kök där man får göra maten själv, schysst miljö (kanske inte modernt men superfint) runda bord, bar, separat "dansdel". Var där själv på ett bröllop och det var kanon. Har ingen susning om vad det kostar men kolla på www.konstnarsbaren.se, där det finns lite telefonnummer man kan ringa. Står inget om just denna lokal på hemsidan men jag hoppas att dom fortfarande kör festvåning med det upplägget. Lycka till.

7:50 em  

Skicka en kommentar

<< Home