En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

fredag, september 16, 2005

Klackarna i taket

Måhända går jag händelserna i förväg. Varken datum, lokal eller klänning är mer än vaga tankar i bakhuvudet. Men ändå. Skor.

Är det någonting jag lärt mig genom åren så är det att bekväma skor är nödvändigt för en lyckad kväll. (Snygga skor funkar om man vill sitta och vara snygg i en bar. Med betoningen på ”sitta”.) Eftersom jag är vertikalt utmanad och har en lång och ståtlig blivande make, behöver jag en hyfsad klack. Sköna skor med höga klackar är lika sällsynta som en perfekt Marc Jacobs-väska på rea.

Och även om jag drömmer om ett par Malolos till, eller kanske en ny bekantskap i form av herr Choo, så inser jag att de skönaste par skor jag äger är mina flamencoskor. I dem kan jag gå hela dagen, dansa hela natten och ändå vara lätt på foten (häpp!). Just nu är de dessutom helt rätt med sina runda tår. Och eftersom fästmannen är något av en dansvirtuos vill jag gärna vara hans Ginger. Men svart läder känns inte rätt, ens för en otraditionell brud som jag. I stället kanske ni får se mig dansa fram i gyllene latino t-straps.

Älskling, de spelar vår sång.

2 Comments:

Blogger Lisa said...

Flamencoskor /dansskor i vitt borde du kunna hitta i vilken dans affär som helst? eller?

3:11 em  
Blogger Hedda said...

Ja, fast vit satin... Inte för mig. Ska det blir dansskor så blir de i silver eller guld.

9:48 fm  

Skicka en kommentar

<< Home