En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

tisdag, november 28, 2006

Sensmoralen måste vara att inte gå på sportevenemang. Eller?

Väninnan, som vad jag vet inte riktigt än går i giftastankar, tjuvlyssnade på några tjejer på tåget som överträffade varandra med bröllops och möhippe-historier.

En av tjejerna berättade att hon gått på ett bröllop efter att ha ammat länge och inte druckit på år. Hon drack två glas vin och blev totalt stupfull. Alla inklusive brudparet bodde på samma hotell så när det var dags för brudparet att bege sig mot sitt rum följde alla efter dem på avstånd och hurrade.

Tjejen som förvandlats från ammande mor till fyllemonster tyckte det var en jättebra idé att börja sjunga nån sportramsa som tydligen går "de ska ligga med varann...klapp klapp...de ska ligga med varann". Väninnan känner inte till detta, hon har aldrig varit på sportevenemang och säger sig nu veta varför... Jag måste erkänna att jag aldrig hört talas om det, och en och annan hockeymatch har jag ju sett.

Vad den berusade tjejen inte visste var att hon blev filmad när hon sjöng, inklusive högt fylleflabb och otaktfast klappande mellan ramsorna. Och tre år senare, på hennes eget bröllop, spelades filmen upp - hemska fasa! Varpå alla gästerna sent på middan uppmanades att ställa sig på stolarna och stämma upp i allsång.

Som tjejen på bussen uttryckte det : ”det var nåt speciellt att se sin mormor stå på en stol och sjunga ’de ska ligga med varann’ ”.


PS. Nu meddelar väninnan per mail att hon visst kanske går i giftastankar. Alla kommer att hinna före mig och fästmannen till altaret. Men vem vet?

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

HHahHAh! underbart ju!

Jag är rädd för att det finns en video på mig när jag strippar stupfull, utklädd till man på en väninnas möhippa.. fy fan, låt mina vänner ha bättre smak än att de minns detta nästa sommar.

10:21 em  

Skicka en kommentar

<< Home