En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

söndag, november 05, 2006

Den oironiska generationen gifter sig

En radiostation har lottat ut Jonas Gardell. Han ska sjunga "Aldrig ska jag sluta älska dig" på ett bröllop om några veckor. Enligt pressmeddelandet är den ”en av de mest önskade sångerna på bröllop”.

Va? Jag var övertygad om att det var ett skämt eller en sång från någon av hans krogshower, ni vet med sjöjungfrur i rullstolar (vänta, det var nog Bette Midler cirka 1983).

Jag citerar:
” Jag vet att jag inte är nå’n skönhet eller så
Om du lämnar mig kan jag det väl förstå”

Kul att någon gillar den.

2 Comments:

Blogger Polly said...

Haha, vad sjukt!
Den är ju helt värdelöst dålig, dessutom kan ju karlstackarn inte sjunga.
Men smaken är väl som baken...

11:49 em  
Blogger Hedda said...

Det roliga är att det var visst i lördags som han "sjöng". Och brudparet var nöjda. Jisses.

12:43 em  

Skicka en kommentar

<< Home