En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

torsdag, november 16, 2006

Close your eyes and think of England

Däremot gick det sämre med brudklänningsunderkläderna i London.

Rigby and Peller har en del underfint och är kända för sin korsetter. Så jag knatade iväg till butiken i Mayfair och möttes av en vänlig flicka som tog fram det plagg som motsvarade mina krav: något som skulle vara slätt under klänningen, hålla in och lyfta fram. Resultatet var en tantbody. Jag tror inte min farmor någonsin skulle ta på sig något så gräsligt.

Visst, jag vet att R&B förser drottningen med underkläder, något som torde vara en liten, liten hint.

Lady Hillingdons parafraserade ord stämmer sannerligen – men syftar i det här fallet mer på brudgummen om bruden har så horribla underkläder.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Visst är det trist med tantbody! Jag bar faktiskt en tantig hålla in/upp/vara osynlig-body när jag gifte mig i somras och det funkade kanon att ladda upp tjusigare saker till kvällen. Vad gör man inte för att se kanon ut på sina foton ;-)

6:19 em  
Blogger Hedda said...

Ja, det är faktiskt det jag överväger. Och ett trevligt ombyte kan ju komma från, säg, Agent Provocateur....

9:19 em  

Skicka en kommentar

<< Home