En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

fredag, november 17, 2006

Att rymma eller inte rymma

“You’re so very polite, darling”, säger väninnan i London över en lång lördagslunch, “asking your family if it’s ok to elope.” Hon påpekar, mycket riktigt, att det är ju själva poängen med att rymma och gifta sig – man ber inte om lov!

Men eftersom jag inte vill starta en familjefejd tycker jag att det ändå var säkrast att fråga. Alla utbrast lättade att vi fick gifta oss precis var som helst och när som helst, bara vi gör det.

Jag tror till och med att jag hörde en lättnandens suck från min far, men det kan också bara ha varit en vindpust där borta i Texas. Det ju trots allt fortfarande orkansäsong.

2 Comments:

Blogger Alice said...

Glöm bara inte att berätta vart ni rymmer så jag vet vart jag ska buda champagnen!

7:23 em  
Blogger Hedda said...

Hahaha, tack! Jag lovar att meddela det!

Och jag har inte glömt det där med bröllopstårtan heller - vi ska ju ha fest i vår.

Men erbjudandet var kanske tidsbegränsat?

9:22 em  

Skicka en kommentar

<< Home