En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

torsdag, november 23, 2006

Klädpanik

Jag pratade med klänningens pappas assistent. Priset på klänningen var nära nog astronomiskt. Uppenbarligen skilde sig vår uppfattning om ”ett riktigt bra pris" åt. Som avståndet mellan jorden och månen, typ.

För samma summa skulle jag nog nästan kunna få en designerbrudblåsa. Surfade genast in på style.com, men bland Chanels vår- och sommarkollektion var utbudet av rosa klänningar rätt skralt. Och klänningarna var muskorta. Förlåt, det finns inget mer passande (eller mindre för den delen..) uttryck.

Se själv.





Hur som helst har jag, efter nästan ett år, klänningspanik. Efter att ha drabbats av yrsel och hyperventilering i flera tygbutiker (”Näää, puderrosa, det har vi inte. Crèmefärgat? Cerise?”) hittade jag äntligen ett ljuvligt tjockt sidenduchessetyg i precis rätt nyans. Nu ska jag bara hitta en sömmerska. Bara. Eeeh. Ok.

Var är den där papperspåsen att andas i nu igen?

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kolla in http://www.wahlbergdesign.se/om.html. Bra priser, lyhörd och duktig. Värt ett besök mao, oavsett hur hans hemsida ser ut.

4:19 em  
Anonymous Anonym said...

...även kallad musikant-klänning;-)
Om jag skulle känna mig lätt obekväm i en sådan klänning vid de flesta tillfällen så är det nog inget mot hur det skulle vara i kyrkan:-D Lär väl bli att inta bröllopsmiddagen stående också, om man nu inte vill bli basic instinct-intim med alla andra i lokalen.

Har hört att det ska finnas en jätteduktig skräddare på Odengatan. Vet dock inte inriktning.

10:57 fm  
Blogger Hedda said...

Tack, anonyme vän! Ska ringa honom på måndag.

Eva, åh, vilket bra ord! Och Basic Instict är inte den film jag vill förknippa på något sätt med mitt bröllop...

4:10 em  

Skicka en kommentar

<< Home