En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

söndag, december 10, 2006

Aj dooo

Nästan det mest romantiska med att gifta sig i USA är att få säga ”I do”.
Fästmannen och jag har övat på att säga de två orden (mycket roligare än ”Ja”) i flera dagar nu. Perfekt intonation och uttal känns oerhört viktigt. Tänk på alla livsavgörande ögonblick i filmer och tv-serier, där tiden står stilla innan de förtrollande orden uttalas.
Ska jag köra klart och bestämt, med högtidlig stämma?
Eller ska jag liksom viska det à la Marilyn Monroe med en liten inandning mellan orden?

Tänk om vigselförrättaren drar varianten där man ska svara ”I will”? Då är ju vi hopplöst borta.

Eller bara ”Please sign here and initial on pages 3, 6, 8 and 10”.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag har bara varit på ett bröllop i USA, men tvärr blev det inget I do där - bruden svarade istället "Absolutely Rob, Absolutely" på frågan. Men det var rätt kul det med! :)

8:32 em  
Blogger Hedda said...

Jag funderar på att klämma i med "You bet your sweet ass I do", men följden blir nog finkan och landsförvisning för att ha svurit åt en amerikansk tjänsteman.

12:55 em  

Skicka en kommentar

<< Home