En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

onsdag, december 06, 2006

Ångervecka?

Fästmannen, underbar som han är, har problem med att fatta beslut – och att hålla fast vid dem.

Vi har bokat hotell. En liten detalj att stryka från listan. Trodde jag.
”För nära Times Square”, gnäller fästmannen.

Vi har bokat restauranger – två stycken, hittills. Som tur (?) är tar superflådiga restaurangen nummer två ut en bokningsavgift som inte betalas tillbaka vid avbokning. Det är alltså för dyrt för fästmannen att ångra sig, något han bittert beklagat sig över.

Jag vet, älskling. Du vill bara ha det som är bäst för oss. Men ibland måste man bara bestämma sig. Du har ju bestämt dig för mig och håller kvar vid det. Hoppas jag.

Väninnan jag lunchade med är själv en second guesser. ”Det är ett familjedrag”, påpekar hon och berättar att det har tagit sin lilla tid att vänja sig av med att omvärdera alla beslut hon fattar.

Dessutom finns det 16,700 restauranger på Manhattan. Att hinna gå igenom alla på tre veckor klarar inte ens en driven projektledare.