En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

fredag, december 08, 2006

Special price only for you

Igår provade jag klänningen. Den är ljuvlig! Långt ifrån klar, men redan känner jag hur magisk den är. Visst, för det mer blygsamma priset får jag inte en toile sydd först. En toile är klänningen sydd i ett enkelt bomullstyg, för att modell och passform ska vara perfekt innan sömmerskan ger sig på det dyrare tyget.

Jag tyckte att klänningens pappa kom med ett närmast hutlöst pris. Det var ingenting, berättade en väninna. Hon ska vara tärna på ett bröllop och bruden kontaktade en hyfsat känd svensk designer. Pris för en brudklänning? 150 000 kronor.
”Jag tar lite mer internationella priser”, motiverade designern det sexsiffriga beloppet med.

"Idiotiska priser" menar hon väl?

2 Comments:

Blogger ullemon said...

Ok, lilla pralinen i Chanelbutiken i Geneve hade en liten blåsa för en 130 000 skr sisådär. Den var ljuvlig, och förmodligen skulle man kunna ha den _flera_ gånger!

Men för 150 00 skr kan man bl a skaffa sig:
* finresan och lyxshopping i NYC
* en ny bil
* en insats till en lägenhet
* bekosta ett stort bröllop i sverige
* köpa ett par carat :)
* ett par Birkins
* 11 st Paddington
* 5 st MacBook Pro
* 14 st resor "Across the Rockies" med Langley
* 18 st säsongskort i Chamonix

och mycket mycket mer..

6:42 em  
Blogger Hedda said...

Hahaha, underbart!
Jag tar vilket som helst av ovanstående alternativ hellre än en överprissatt klänning av inte så cool designer.

Fast jag vet inte vad jag ska med 18 säsongskort i Chamonix till...

6:44 em  

Skicka en kommentar

<< Home