En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

torsdag, mars 02, 2006

Och ändå inte

Jag passade på att smyga in på Tiffany’s i Milano för att prova den hett eftertraktade och tidigare omskrivna Legacyringen. Märkligt nog var det inte ringen för mig.

Ingen är mer förvånad än jag. Och jag ser hur fästmannen drar en lättnadens suck, för prislappen var, om inte värdig ett italienskt fotbollslag, så i alla fall ett lågdivisionslag i södra Tyskland.

2 Comments:

Blogger Lisa said...

alltså jag förstår vad du menar. Jag prövade The Tiffany setting diamant förlovningsring i NY i november. Var där på affärsresa och min stackars chef fick sitta och vänta bland sugardaddys på sammetspallar medan jag prövade mig igenom från 5 carat och nedåt. När jag kom ned till vad jag tyckte var en vettig prisnivå så var stenen så liten så liten så det var liksom fånigt. Den finaste och den som liknade bilden på hemsida www.tiffanys.com
kostade 200 000kr och då var den "bara" 2 carat.

12:04 fm  
Blogger ullemon said...

Både jag och Lars skrattade åt ditt underbara inlägg. Hade det varit jag hade jag varit uppriktigt förbryllad över att inte bli helt begeistrad över den myckna blingen..

Men, som de säger; en skönhet klär i allt :) So keep on trying baby, den ring du ska ha kommer tala till dig!

9:52 em  

Skicka en kommentar

<< Home