En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

tisdag, februari 28, 2006

Sposa, schmosa

Jag hostade upp 6 euro för drygt två kilo bröllopstidning. Vilken bra affär, tänkte jag och bläddrade förväntansfullt igenom Vouge Sposa på planet hem. Men vad finner jag?

Superdupertacky. Det finns liksom inget att ord som beskriver de marängmardrömmar som finns i tidningen. Knappt de redaktionella sidorna är snygga – och det här är Vogue, kom igen! – och annonserna är fylld av bilder på vita och pastellfärgade monsterkreationer skapade av någon helt utan estetiskt sinne, men med förkärlek till voluminösa volanger, blank syntetsatin. Lägg till veck utan mening, hela fält av billiga tygblommor och märkliga skärningar.

Jag vill ha pengarna tillbaka.



Här är några bestar till brudklänningar från Atelier Aimée.

4 Comments:

Blogger Alison said...

Wow, klänning nr 2 ser ut att lägga ungefär 20 extrakilon på höfterna. Precis vad man behöver som brud.

5:57 em  
Anonymous Anonym said...

Men ändå - det är på något sätt så mycket DU? ;-)

10:48 fm  
Anonymous Anonym said...

Hm. Inte förvånad. På förra sommarens italienska bröllop pratade de italienska släktingarna på förhand om brudens enkla smak, hennes förkärlek för det avskalade och rena. Hon bär aldrig makeup! Hon trivs bäst med håret hängande rakt ner! På semestrarna bor hon gärna i en vägg- och taklös hydda på en öde strand! Osv.
Och det stämmer - jag känner henne och hennes smak är definitivt åt det asketiska hållet. Herregud, när jag bad henne importera en italiensk Vogue åt mig hade hon aldrig hört talas om tidningen.
Sedan gjorde hon entré i altargången.
Bröllopsklänningen övre del var gjord av förgätmigejmönstrad spets. Under bysten satt en rosett. På huvudet tronade en slöja.
Så Vogue Sposa är säkert ett under av italiensk högklassig bröllopsdesign.

kram,
Kicki
http://skrivk.hopto.org/kicki

11:47 em  
Blogger Lisa said...

ohmygod.
eurotrash anyone...

sådana klänningar skulle man bara ha om man ville skoja med sina gäster och frågan är om man vill göra det just på sitt bröllop.

12:01 fm  

Skicka en kommentar

<< Home