En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

onsdag, februari 01, 2006

Porslinsmålning

Häromdagen gick jag och fästmannen förbi en juvelerares skyltfönster. Där såg jag en underbar ring, rätt lik den här skönheten från Tiffanys Legacyserie. Jag har blivit mycket förtjust i mikropavé, eller diamantströssel som väninnan säger, runt en lite större sten.

Jag pekade ut ringen och berättade för fästmannen att jag vill ha en sådan. Gwyneth har en nästan likadan – om än obetydligt större…

Hans svar var dräpande:
”Fånigt att dekorera kanterna. Det är väl ingen jäkla tallrik heller.”

3 Comments:

Blogger ullemon said...

Strössel?

Well, det kanke berättigar till en ännu större solitär :)

11:34 fm  
Blogger Hedda said...

Ah, jag gillar hur du tänker. Det har inte slagit mig tidigare, silly me.

3:45 em  
Blogger Lisa said...

hahahahaaaa!!!"fånig" sa han så?!
well se det som ett _gott_ tecken.
Han kunde tagit till ord som
Vansinnigt
Gräsligt
Onödigt
och
Dyrt.

-så du kan vara lugn för att du får en ring i din smak i slutändan.
Jag, som du vet, är ju ett hängivet Tiffany's fan, _älskar_ den även om min favvo är "The Tiffany Setting".
Såg en 0,2 cc tiffany setting förlovningsring som såg ut som 1carat på Tiffanys i NY.

3:18 em  

Skicka en kommentar

<< Home