En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

måndag, januari 30, 2006

Snabbt och smärtfritt

När jag berättar att vi skjuter på bröllopet några månader, lägger folk huvudet på sned och säger ”Nej, vad trist”, som om det blir skilsmässa innan vi ens hunnit gifta oss. Då blir jag nästan lite tårögd. Inte för att det är det minsta sant, bara att jag liksom tappat momentum och behöver hämta ny energi inför en ny planeringsrunda. Och för att ingenting får mig så gråtmild som lite medömkan.

Vi blir ju omkörda flera gånger om också. Av till exempel Magnus Carlsson och Mats Pelli, som förlovade sig dagen efter oss och gifte sig igår. Åh, vad avundsjuk jag blir! Kvickt och kärleksfullt – så ska det låta!

Fast paparazzi är jag glad att slippa på vår stora dag.

1 Comments:

Blogger Lisa said...

äsch det ät ju bara härligt med mera tid!
no worries sweetie det kommer bli superbra oavsett när ni gifter er.

12:05 em  

Skicka en kommentar

<< Home