En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

måndag, januari 23, 2006

Geografiskt nytänkande

Inte nog med att vi knuffar fram dagen D, nu har vi även funderingar på att byta geografisk plats. Från citychic till provinsiellt party. Vi får väl se. Lusten att stå framför det vidunderliga havet och avge löften dämpades av fästmannens glada utrop:
”Tänk att gifta sig i gummistövlar! Vore inte det coolt?”

Svar nej. Av två anledningar: min vänstra Manolo och min högra Manolo.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

En bekant gifte sig i vita gummistövlar, hade fördrink på brygga innan vigseln och gjorde allt annat som man inte "ska" göra och jag har hört att det var en av det roligaste bröllopen på länge (enligt kompisar som var där)
Men jag kan hålla med dina Manolos - "Ska det verkligen vara så här??"
/Anna =)

10:21 fm  
Blogger Hedda said...

Anna, det låter ju fantastiskt!

Jag har faktiskt ett par rosa gummistövlar som skulle matcha klänningen. Och jag kan ju alltid byta om. För att Manolos och klippor inte går ihop kan jag intyga efter systers bröllop, då några stenar rök ur de fina spännena på skorna...

10:58 fm  

Skicka en kommentar

<< Home