En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

söndag, februari 12, 2006

Hjärntvätt

Just nu hetskonsumerar jag bröllopstidningar. Tjocka, utländska glossies slukas med samma entusiasm som säg, anklever. Och precis som överdoser av anklever, sätter det här missbruket sina spår.

Jag som inte trodde att jag ville ha en lång klänning, eller ens en vit, ser mig själv i metervis med crèmevit slinkig satin, moln av fluffig organza eller sjok av frasig taft. Släp, slöja – allt verkar plötsligt nödvändigt. Och handskar. Och strass i klasar.

Hjälp! Vad är det som händer? Kanske dags att någon kommer hem och helt enkelt beslagtar alla bröllopsmagasin.


Extra allt, här från Kenneth Pool

3 Comments:

Blogger Alice said...

Hedvid, du såg bedårande ut i den vinröda klänningen i Amelias bröllopstidning. Och en fantastiskt rolig artikel. Snyggt jobbat.
Dessutom hade min syster skrivit om bröllopsfotografier, och ingen av er hade knystat ett ljud om det i förväg.

11:12 fm  
Blogger ninni said...

Jag förstår dig. Jag som inte ens har en potentiell äkta make i sikte och definitivt inte kan tänka mig kyrkbröllop och vit klänning och hela det köret även om det fanns en lämplig man inom räckhåll föll i trans häromdagen över en... brudkrona. Engelbert, tror jag. Jättefin. *suck*

11:15 em  
Blogger Hedda said...

Tack, tack Alice!
Hade ingen aning om att du hade en syster ens. Och så är vi med i samma tidning!

Ninni, brudkrona? Hmm, det har jag inte ens tänkt på. Nu måste jag hetssöka efter den.

12:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home