En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

tisdag, februari 21, 2006

Det blir aldrig som man tänkt sig

Nu skulle jag ha flugit över snöklädda alper, glott ner över turkosa Lago di Como i hopp om en skymt av George Clooney och landat på kaotiska Linateflygplatsen. Tack vare "teknik" (ja, det heter så på SAS-språk när det faktiskt indikerar bristen på) står "crewen" (SAS-lingo igen) i Kalmar och stampar. Jag sitter här och surar med en voucher på 75 spänn.
Surt.

Trots att jag höll min del av avtalet, som fästmannen brukar säga. Jag var här i tid, med lagom lätt packning och pep bara lite i metalldetektorn när mitt maffiga Diorarmband och jag promenerade igenom. Nu har jag druckit tre koppar överprissatt kaffe, spatserat igenom alla butiker, sniffat mig snurrig på parfymer och har lite allmänt trist.

Oj, där var sista utropet för 10.40-flighten till New York. Om jag skyndar så....

2 Comments:

Blogger ullemon said...

I know the feeling.. Men snart, snart är du i det underbara Milano :)

Förresten, jag antar att du sett:
http://www.interpress.se/stor/561/56170601.jpg
?

10:56 fm  
Anonymous Anonym said...

Vi saknar dig! // "Karlstadskillarna" ;-)

2:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home