En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

torsdag, oktober 06, 2005

Presto!

Jag klippte mig hos en ny frisör idag. Han kanske till och med ska få bli min bröllopsfrisör. Han visade en hälsosam förkärlek för drama och löshår. Men lite oroande att han verkar gilla smålockigt. Not a good look for me.

Han lyckades faktiskt trolla fram självfall i mitt hår. Trolleri är precis vad det är. Frisören kramar lite här, fluffar lite där och – simsalabim – har jag vågigt hår.

Precis som med trollkarlar går det inte att härma deras trick. För då står man själv hemma framför spegeln med hatten, men inte kommer det någon jävla kanin heller.

3 Comments:

Blogger Lisa said...

skulle vilja påstå att samma gäller vid sminkning.
om jag blir sminkad vid MAC disken och sen köper ALLT inklusive borstar tutti pilutti så ser jag inte ens hälften så snygg ut som när Diana på MAC gjorde det.
sim sala blä.

5:22 em  
Anonymous Anonym said...

Äh, oroa dig inte för smålockarna! Du vet väl att alla lockar faller ur ditt hår, såsom regndroppar störtar från himlen på en ledig dag;-)

6:10 em  
Blogger Hedda said...

Eva, det har du nog rätt i. Siktar frisören på krulligt, är det nog stora vågor lagom till vigseln.

Lisa, hahaha, simsalablä!

9:06 em  

Skicka en kommentar

<< Home