En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

lördag, oktober 01, 2005

Den blåsulade bruden

”Jag ska ha dyra skor på mitt bröllop” säger väninnan. Det tvivlar jag inte en sekund på. Har man en garderob fylld med celebra skodon så kommer man givetvis att gifta sig i gyllene Prador.

Jag vill ha dyra skor, jag med. Men jag vill ha dyr klänning också, och dyra underkläder och dyra accessoarer och dyra blommor och dyra viner. But it ain’t gonna happen, som vi säger på Kungsholmen.

Jag har en tajt budget och vill hellre att gästerna har något trevligt i glaset än att jag har bländande blåsulade* Louboutins på fötterna. Eller förresten…



*Jaja, alla vet ju att Christian Louboutins skor har knallröda sulor. Bröllopskollektionen har däremot blå. Och smaskiga stilettklackar. Fast skönheterna på bilden, som jag gärna kan tänka mig, har röda.

4 Comments:

Blogger Alison said...

Vilka skor du än köper, så glöm inte att ta bort prislappen. Det glömde jag att göra, och kom på det sedan mitt i natten ("herregud, där stod jag på knä i kyrkan och alla gäster kunde se att mina skor kostade 749 kr!!!"). Som tur var såg jag sedan på bilderna att fötterna hade varit täckta av klänningen.

Och min mamma berättade att hennes systers man gifte sig med prislappen kvar på kostymen... aj.

8:06 em  
Blogger Alison said...

Förresten var Louboutin-skorna jäääääättefina. Gästerna står säkert ut med Black Tower. :)

8:08 em  
Blogger Hedda said...

Hahaha, det såg inte jag i alla fall! Dina röda ballerinor var jättefina - även med lappar...

Visst är de ljuvliga! Det är nog mina absoluta drömskor.

11:18 em  
Blogger Lisa said...

fantastiska dojjor. rosita funkar säkert också. eller lådvin. :)

12:32 fm  

Skicka en kommentar

<< Home