En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

onsdag, september 21, 2005

Håribelt

Imorse tillbringade jag 15 minuter i duschen för att reda ut resterna av den enorma svinrygg som makeupartisten fixat inför gårdagens plåtning. Nästan en hel flaska balsam gick åt. Jag slet och kammade och hällde och lyckades lösgöra oanade mängder hår från huvudet. Jag hittade också några hårnålar som jag inte lyckats hitta kvällen innan.

Mitt tips till brudar med intrikata uppsättningar: ta med en stor flaska balsam i stället för den äkta maken in i duschen dagen efter bröllopet. Honom kan du alltid ta hand om senare. Eller inled bröllopsnatten med bad och borstning för två.

2 Comments:

Blogger Lisa said...

jag säger bara: babyolja
- det reder ut det mesta även om man måste tvätta håret efteråt. Bäst är att ösa på med olja o sen lägga huvudet under vatten i förslagsvis badkaret. å SEN tvätta o balsamfiera.

2:47 em  
Blogger Alison said...

Fick hjälp av nyblivne maken efter vårt bröllop. Många, många nålar att leta reda på och pilla bort, och en hel del löshår att trassla ut. Som tur var var hans förra flickvän lite svag för håruppsättningar så han var rätt van vid att hjälpa till med demonteringen.

8:06 em  

Skicka en kommentar

<< Home