En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

torsdag, juni 01, 2006

Inte utan min makeupartist heller

Det finns fördelar med att gifta sig fjärran från storstaden. Det är billigare. Mer exotiskt. Samtidigt som det är liksom mer genuint. Ja, detta sagt med brasklappen att vi inte har börjat planera mycket mer än. (Och då har jag inte ens orkat tänka på fästmannens nya utspel om att relokalisera bröllopet till 08-området.)
Risken finns ju att folk vägrar bege sig till en plats som saknar mobiltäckning.
Att några missar tåg/bil/flyg och är i höjd med Jönköping när vi säger ”ja” till varandra.

Själv känner jag redan nu viss oro över att det knappast kryllar av prisbelönta (eller bara rejält duktiga) makeupartister i trakterna.
Jag är ju själv inte helt borttappad när det gäller att hantera borstar och skuggor, men det känns liksom bättre med en trygg – och van – hand som lägger på foundation, rouge och highlighter. På rätt ställe.

Och att jag slipper peta en mascaraborste i ögat på mig själv för att jag är så stressad.

4 Comments:

Blogger ullemon said...

Flicka lilla, en make up artist är a necessity! Ta med en, eller enlevera en. Eller omlokalisera. Cedergrenska har kuvert inkl allt fr 960 skr. Då kan mannen säga vad han vill i Satshuset, ni kan åka lite båt och sen - voilá - dukat o klart. Med rätt mkae- och hårstab.

Bien, nést-ce pas?

10:36 em  
Blogger Hedda said...

Oui, oui. Men merde vad dyrt!

Det är sådär 400 kr mer per kuvert än vad vi har råd med.

9:15 fm  
Blogger ullemon said...

Sats-huset. Nej, jag menade ju Stadshuset! Inte en jämrans tränings-anstalt!

3:30 em  
Blogger Glamourbibliotekaren said...

Jeg er motsatt - jeg våger ikke å la en makeupartist legge på noe som helst :-D De to gangene jeg har gjort det, har jeg hatt tjukk foundation overalt - og jeg bruker aldri foundation vanligvis. Jeg får nok gjøre min egen makeup den 30. juni :-)

10:01 em  

Skicka en kommentar

<< Home