En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

fredag, maj 12, 2006

Visst, han kan göra en triple bypass. Men kan han tapetsera?

Häromkvällen skulle vi sätta upp vår underbara guldblommiga tapet. Med fördelar som längd och viss tidigare erfarenhet tog fästmannen kommandot och jag fann mig leka nervös läkarkandidat till hans erfarna kirurg. Det hela liknande ett avsnitt av Grey’s Anatomy:
”Skalpell!”
”Här”
”Svamp!”
”Varsågod”
”Sträck, för sjutton!”
”Ja, jag försöker”
”Det räcker inte med att försöka. Akta så att du inte kommer åt där.”

Så jag bet ihop och lovade mig själv att bli lite bättre. Att nästa gång var det minsann min tur att stå där med våder i veck och tapetklister i pannan. Att vara vertikalt utmanad är ingen ursäkt.

På natten drömde jag om Patrick Dempsey.