En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

tisdag, april 04, 2006

Inte utan min revisor

Väninnans bror ska gifta sig i Spanien. Häromkvällen ringde han henne och frågade: ”Vilka av dina vänner vill du ha med på bröllopet?”

Förvånat svarade väninnan att hon nog inte trodde att några av hennes vänner förväntade sig att bli bjudna.

”Men några vill väl komma?”, insisterade brodern. ”Och vilka av mammas vänner ska jag skicka inbjudningar till? Kanske ska jag bjuda min gymnasielärare i matte. Han var så trevlig. Och konfirmationsprästen ska jag inte glömma.”

”Ni har separata listor, va?”, frågade den kloka väninnan. ”Och du har några färre på din, eller hur?”

Brodern svarade att hans tilltänkta hade 218 på sin lista och han 42.