En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

tisdag, mars 07, 2006

The Ultimate Wedding Workout

Jäjä, jag har pipit förut. Men nu är det färdiggnällt. Nu ska det tränas. Fyra saker fick brudbägaren att rinna över:
1. Det faktum att italiensk pasta, brittisk öl och hederligt svenskt småätande fått jeansen att fastna i knähöjd.
2. Bilder på en nydeffad Carola i Aftonbladet.
3. Fem timmars musikvideomaraton på engelsk tv i helgen. Själv låg jag på soffan i London och åt chips – och längtan om dans simultant dämpades och sporrades av valkångest.
4. Allt jäkla tjat om hur bra World Class Kungsholmen är. Av bland annat söta Sporty Spice.

Vänta bara. Nästa vecka eller är eller så, när min kreditkortsskuld är avbetalad och jag har lämnat alla jobb som ligger på hög. Då jäklar.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,789206,00.html
Verkar som om det var en tillfällig grej Carola höll på med...

9:37 fm  
Blogger Hedda said...

Nejnej, inte förstöra min nyfunna motivation! Det måste gå - om än liiite mer hälsosamt och långtsiktigt.

9:52 fm  
Blogger ullemon said...

Darling, ring en PT. Det ger en extra kick att få en profesionellt utformad plan. Och så känns det ju lyxigare! Dessutom, betalar man ännu fler sura slantar på den snyggaste av rumpor/armar/magar/whatever vill man ju ha resultat -> ökad benägenhet att _verkligen_ träna.

(Annars tränar jag Lars med framgång enligt metoden hård men ärlig. Jag kan tänka mig en ny adept :))

11:27 fm  
Blogger Alison said...

Kan annars rekommendera en släng magsjuka. Jag kommer äntligen i mina jeans efter fem dagars te-och-rostbröds-diet.

Men PT:n är nog ett trevligare alternativ. :)

12:12 em  
Blogger Lisa said...

nä... jag tycker Carola ser undernärd och tärd ut. Äldre liksom...
oavsett om hon har en industrifläkt i fejjan och hårförlängning.

få bra kondition=bra
svält= dåligt.

den här jämrans årstiden gör ju vem som helst lite pluffsig. att röra sig utomhus i 10minus är bara för otäckt.

11:22 fm  
Blogger Sporty Spice said...

Vi ses på WC (jag är där 6-7 dagar i veckan)! Omid är bäst i världen så anlita honom om du funtar på pt.

Nej, nu ska jag äta upp min tonfisk- och ärtröra och skynda till gymmet (för andra gången idag). He, he ... =)

//Sporty

3:53 em  

Skicka en kommentar

<< Home