En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

onsdag, maj 31, 2006

Franska för fåfänga

Jag är en sengångare. Jag är så långsam på mornarna att jag ibland ljuger och säger att jag försovit mig. I själva verket har jag strosat omkring hemma, ätit frukost, kollat lite på ”Angel” på TV6 (har fortfarande inte hittat ZTV), sminkat mig i godan ro och läst mina mail.

I Paris skämde jag bort mig själv med veckodags-trosor. Jag har alltid velat ha trosor som det står ”Måndag”, ”Tisdag” – ja, ni fattar – på. I Chantal Thomass fantastiska butik fanns ett underbart set. Bekväma i bomull, svarta med lite syndiga bilder på. Och veckodagarna – på franska.

Visst, det hela gick rätt bra när de låg i ordning i sin fina sidenpåse. Nu är varje morgon en kamp. Jag måste nämligen rabbla hela veckan på franska och bortåt torsdag blir jag alltid osäker. Då får jag börja om. Eller chansa på något som jag vet inte är måndag eller söndag.

Nu kommer jag att komma till jobbet alldeles lagom till lunch.

Som sagt, tur att jag kommer att veta exakt vad jag ska ha på mig när jag gifter mig.

De här söta trosorna från Target förstår jag ju.

1 Comments:

Blogger Lisa said...

jag ska till ett bröllop i Backe den 16 juni.
10 mil norr om sollefteå.
flygbuss, flyg, flygbuss, buss och sen hämtas med bil i åka 30min.
Kostar strax under 3000kr att resa dit plus boende. kunde lika gärna varit utomlands med andra ord.

men för en vän är det värt besväret.

2:24 em  

Skicka en kommentar

<< Home