En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

fredag, oktober 14, 2005

Bländande vitt

Har man slutat röka så får man unna sig något. Som ett bländvitt leende, för att gottgöra vad nikotinet gjort mot mina tänder. Problemet är att spenderat mina ackumulerade sluta röka-pengar flera gånger om så att jag inte riktigt har råd att unna mig något mer.

För ska jag bleka i skena måste jag gå till tandläkaren. Och där har jag inte varit på… många år. Så antagligen har jag minst ett hål. Och visdomstanden, den där som är på väg ut, vill han nog dra. Och så är det säkert en liten reglering som bör göras. Och polering.

Äh, så gula är de inte. Särskilt inte om jag har en rosa klänning.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Är hjälpande medmänniska idag:

Tandblekning med skena som man fixar till själv. Har inte testat än, men beställt nu i veckan. Billigare om inte annat.

http://www.dentway.se/index.php

11:04 fm  
Anonymous Anonym said...

Nänänäe tandläkaren ska det vara. Du kan få numret till min tandhygienist - en kvinna som gör så fint så fint. Ska det blekas ska det blekas på rätt sätt.
Mamma G

10:36 fm  
Blogger Hedda said...

Tack båda anonyma!
Och jag tar tacksamt emot tandhygienisttips i Stockholm, Mamma G.

2:18 em  

Skicka en kommentar

<< Home