En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

fredag, februari 16, 2007

Fatwa på FedEx

Jag blir så jäääävla arg! Paketet har fastnat i Paris och ingen vet varför.

”Ja, det skulle ju varit framme igår kväll”, säger kundtjänst.
Själv är jag så arg att jag bara kan gurgla lite osammanhängande.
”Men det är ju en ekonomiförsändelse”, tillägger hon, som om det skulle hjälpa.

”Det är mina bröllopsfoton”, lyckas jag fräsa fram.
”Klart du ska ha dina fotografier”, säger kundtjänst i ett helt missriktat försök att verka hjälpsam.

Härmed utfärdar jag en egen liten fatwa mot FedEx.
Må alla deras försändelser komma vilse och deras flygplan flyga fel.
Och må alla anställda få fotsvamp och dålig andedräkt. Minst.

Men först – ge mig mina jävla foton!

4 Comments:

Blogger Polly said...

Meh! WTF!!!
*sympatifatwar*

12:41 em  
Anonymous Anonym said...

Jag antar att förnumstiga kommentarer av typen "den som väntar på något gott" är HELT malplacerade? ;-)

Jag har tänkt onda tankar om samtliga budfirmor som jag har haft oturen att behöva nyttja. Jag hoppas inte att några försändelser ska komma bort, vilse eller sent. Men jag hoppas att de gånger det faktiskt händer ska samtliga inblandade på berörda budfirma få vinterkräksjukan. Basta.

12:46 em  
Blogger Hedda said...

Vinterkräksjuka! Briljant!
Jag ska genast se hur jag kan skicka (per post) lite smitta till berörda FedExare.

1:57 em  
Anonymous Anonym said...

Åh, vad jag känner med dig! Sådant borde absolut vara staffbart!

2:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home