Fatwa på FedEx
Jag blir så jäääävla arg! Paketet har fastnat i Paris och ingen vet varför.
”Ja, det skulle ju varit framme igår kväll”, säger kundtjänst.
Själv är jag så arg att jag bara kan gurgla lite osammanhängande.
”Men det är ju en ekonomiförsändelse”, tillägger hon, som om det skulle hjälpa.
”Det är mina bröllopsfoton”, lyckas jag fräsa fram.
”Klart du ska ha dina fotografier”, säger kundtjänst i ett helt missriktat försök att verka hjälpsam.
Härmed utfärdar jag en egen liten fatwa mot FedEx.
Må alla deras försändelser komma vilse och deras flygplan flyga fel.
Och må alla anställda få fotsvamp och dålig andedräkt. Minst.
Men först – ge mig mina jävla foton!
”Ja, det skulle ju varit framme igår kväll”, säger kundtjänst.
Själv är jag så arg att jag bara kan gurgla lite osammanhängande.
”Men det är ju en ekonomiförsändelse”, tillägger hon, som om det skulle hjälpa.
”Det är mina bröllopsfoton”, lyckas jag fräsa fram.
”Klart du ska ha dina fotografier”, säger kundtjänst i ett helt missriktat försök att verka hjälpsam.
Härmed utfärdar jag en egen liten fatwa mot FedEx.
Må alla deras försändelser komma vilse och deras flygplan flyga fel.
Och må alla anställda få fotsvamp och dålig andedräkt. Minst.
Men först – ge mig mina jävla foton!
4 Comments:
Meh! WTF!!!
*sympatifatwar*
Jag antar att förnumstiga kommentarer av typen "den som väntar på något gott" är HELT malplacerade? ;-)
Jag har tänkt onda tankar om samtliga budfirmor som jag har haft oturen att behöva nyttja. Jag hoppas inte att några försändelser ska komma bort, vilse eller sent. Men jag hoppas att de gånger det faktiskt händer ska samtliga inblandade på berörda budfirma få vinterkräksjukan. Basta.
Vinterkräksjuka! Briljant!
Jag ska genast se hur jag kan skicka (per post) lite smitta till berörda FedExare.
Åh, vad jag känner med dig! Sådant borde absolut vara staffbart!
Skicka en kommentar
<< Home