En bruds mer eller mindre romantiska äventyr och öden – eller konsten att planera ett bröllop med stilen, sparkontot och sinnesfriden i behåll

tisdag, december 20, 2005

Strunt i stolarna, ta en drink till

Ah, lokal. Igen. Tyvärr infriades mina värsta farhågor i lördags och tja, Las Vegas lockar mer än någonsin.

Efter en del övertalade har jag fått med fästmannen på en lokal vi tidigare tittat på – jäpp, fulstolslokalen. Vår konversation låter misstänkt lik en mamma som försöker övertala en motsträvig femåring:
”Älskling, om du tycker att det är värt sådär 8 000 kronor extra, så hyr vi in stolar.”
”Mmm, kanske… För de som finns är fula.”
”Ja, fast så fula är de väl inte? Och så har de runda bord. Du vill ju ha runda bord.”
”Mmm.”
”Så kan vi ta med hur mycket vin vi vill.
”Mmm…vin.”
”Och servera gin & tonic. Du gillar ju gin.”
”Mmmm… gin.”
”Vi kan ha härliga drinkar, helt gratis, hela kvällen. Visst är det bra?”
”Mmmm… gin.”

Okej då, inte så mycket femåring. Mer Homer Simpson. Fast inte till utseendet, tack och lov.


Bilden är från www.drinkingstuff.com

4 Comments:

Blogger Lisa said...

haha skitkul. kan ni ha stolsöverdrag eller nåt?
billigare än 8000kr skulle jag gissa?

6:01 em  
Anonymous Anonym said...

hahahaah, hel kul kille. Hoppas han inte ser dig som mrs Homer

8:45 em  
Blogger ninni said...

Fyll honom med tillräckligt mycket gin så kanske han inte ser stolarna?

Å andra sidan... jag har faktiskt viss förståelse för hans åsikt. Jag är själv i det närmaste totalt oförmögen att använda något jag tycker är fult. Lite jobbigt för mig, vansinnigt jobbigt för min omgivning.

12:30 fm  
Blogger Hedda said...

Jag tror inte att stolsöverdrag funkar. Men någonting kommer vi på.

Och Coco, jag är gärna Marge till hans Homer. Men nu är han ju inte Homer. Bara lite. Ibland. För det mesta är han världens bäste kille.

11:11 fm  

Skicka en kommentar

<< Home